Ouders Hoe kunnen we je helpen?

Maak je je zorgen over de ontwikkeling van je kind? Praat je kind niet of nauwelijks? Wil je weten hoe je kunt praten (communiceren) met je kind? Ook als je niet kunt praten, kun je wel communiceren. Milo helpt je graag.

De vele gezichten van Milo

Mijn kind praat niet of nauwelijks

Het moment waarop je kind zijn eerste woordje zegt of begint te brabbelen zijn bijzondere momenten. Maar wat als dit moment niet komt zoals verwacht? Wat is er mogelijk als je kind niet of nauwelijks praat?

Liam en Noah

Hoe kunnen mijn kind en ik met elkaar praten (communiceren)?

Bij ondersteunde communicatie (OC) gaat het om het ondersteunen van communicatie. Door de persoon die niet kan praten, maar ook door de omgeving. Het gaat om samen communicatie mogelijk maken. Ondersteunde communicatie kan van alles zijn, zoals gebaren, pictogrammen, spraakknoppen, liedjes, spraakcomputers en oogbesturing.

De belangrijkste woorden bij ondersteunde communicatie (OC)

Hoe kan Milo helpen?

Bij Milo doen we er alles aan om mogelijkheden voor communicatie te vinden. Ouders zijn als ervaringsdeskundigen intensief betrokken bij de behandelingen van Milo.

Een begeleider en kind met het PODD-boek

Neem contact met ons op

Ben je ouder of verzorger en wil je graag contact over de mogelijkheden bij Milo? Bel ons op 073-7370287 of