Behandel­programma's

Samen met ouders als ervaringsdeskundigen doet Milo er alles aan om de mogelijkheden voor communicatie te vinden. We bieden verschillende behandelprogramma's aan.

Behandelprogramma's

• Bij Milo zoeken we naar mogelijkheden voor communicatie. Hier is onderzoek voor nodig. Denk aan observaties, gesprekken, vragenlijsten en testen. Op basis hiervan kiezen we de best passende ondersteuning.

• IkOOC Ik Ontwikkel mijn Ondersteunde Communicatie

Bij het IkOOC-behandelprogramma richten we ons op individuele hulpvragen. Ons doel is om de communicatie tussen kinderen en jongvolwassenen die niet of nauwelijks praten en hun omgeving te verbeteren. We maken gebruik van ondersteunde communicatie en empoweren het netwerk rondom het kind.

• KLIN© Kinderen Leren Initiatieven Nemen in Communicatie

In een aangepaste speel- en leeromgeving bieden wij een behandelprogramma waarin we in groepsverband en individueel aan de slag gaan met ondersteunde communicatie (OC), taal en geletterdheid. Hierbij staat samen beleven en ervaren centraal, waarbij we de interesses van het kind als uitgangspunt nemen.

• ComOOK Communicatie Ondersteuning voor Ouders van Kinderen met een beperking

Jonge kinderen leren communiceren door het contact met hun ouders. Maar bij kinderen die niet kunnen praten, verloopt dit anders. Met het ComOOK-programma leren ouders om het contact met hun kind te verbeteren en communicatie te stimuleren.