Leerstoel Ondersteunde Communicatie (OC) bij Kinderen met Meervoudige Beperkingen

Binnen de Milo-leerstoel Ondersteunde Communicatie (OC) bij Kinderen met Meervoudige Beperkingen aan de Radboud Universiteit Nijmegen voeren we wetenschappelijk onderzoek uit om kennis, dynamisch assessment en behandelprogramma's te ontwikkelen voor communicatie, taal en geletterdheid met behulp van ondersteunde communicatie. 

Prof. dr. Mathijs Vervloed vertelt over hoe Milo en de leerstoel elkaar voeden en waarom de betrokkenheid van ervaringsdeskundigen zo belangrijk is.

Bekijk ons onderzoek

  • Inzicht in samen beslissen in interprofessionele teams voor een jongen met downsyndroom met communicatieve en taalproblemen

    Wetenschap

    Lees meer over het onderzoek Inzicht in samen beslissen in interprofessionele teams voor een jongen met downsyndroom met communicatieve en taalproblemen: Simulatietraining voor studenten in het (para)medische en sociale domein

  • Validering van de Nederlandstalige versie van de Communication Matrix bij kinderen en jongeren met communicatief meervoudige beperkingen

    Wetenschap

    Lees meer over het onderzoek Validering van de Nederlandstalige versie van de Communication Matrix bij kinderen en jongeren met communicatief meervoudige beperkingen (CMB).

  • Ratjetoe Radboud taalprogramma voor ouders van jonge kinderen met een visuele beperking

    Wetenschap

    Lees meer over het onderzoek Ratjetoe: Radboud taalprogramma voor ouders van jonge kinderen met
    een visuele beperking.