Gerna Scholte MA

Gerna Scholte is opgeleid als logopedist en Taal- Spraakpatholoog. Tijdens haar studie aan de Radboud Universiteit kwam zij in contact met Prof. Dr. Hans van Balkom naar aanleiding van literatuurstudie over taalontwikkelingsstoornissen. Zij wilde zich graag verdiepen in taalontwikkeling in combinatie met Ondersteunde Communicatie; kinderen met het Rett syndroom & taalontwikkeling.

Kort na het afronden van haar master startte zij in november 2012 bij Milo en vervulde zij verschillende rollen binnen de organisatie. In de loop der jaren ontwikkelde zij steeds meer expertise rondom het ondersteunen van de communicatie voor onder andere personen met het Rett syndroom. In 2017 ging zij zelfstandig verder, onder andere als gelicentieerde PODD-trainer en oprichter van het Netwerk Rett Syndroom & Logopedie in samenwerking met de Nederlandse Rett Syndroom Vereniging.

Gerna werkt sinds januari 2024 als onderzoeker voor Stichting OOK-OC! (innovatie) en is betrokken bij verschillende projecten binnen Deelkracht - CMB. Zij is sterk in het zorgen voor verbinding tussen wetenschappelijk onderzoek en de praktijk, doordat zij in de loop der jaren bij veel personen met communicatief meervoudige beperkingen (CMB) thuis is geweest.