Milo & Lana in Mind Express

Met Milo & Lana in Mind Express is voorlezen voor iedereen toegankelijk. Met welke bediening dan ook: oogbesturing, scanning, touch en joystick.

Milo & Lana in Mind Express

Misschien gebruik je Mind Express al voor je kind of leerling. Het is een handige computertool om communicatiebladen te maken en iemand een stem te geven. In Mind Express zijn vanaf nu vier leuke prentenboeken van Milo & Lana beschikbaar. Je kunt deze verhalen aanpassen met eigen foto's en video's. Zo leren kinderen vanuit hun eigen ervaringen leren ze nieuwe woorden door herbeleving en herhaling. Zo maken we voorlezen nog toegankelijker!

Ontdek de Milo & Lana-boeken met een 30-daagse demo. Na deze periode heb je een licentie nodig. Je kunt deze verkrijgen via RTD Arnhem en RDGKompagne. Als professional met een EDU-licentie is het verkrijgbaar via een abonnementsuitbreiding. Gebruik je een spraakcomputer met Mind Express? Dan is het een eenmalige aankoop.

Waarom Milo & Lana in Mind Express?

• Ankergestuurd werken
  • Ondersteunde communicatie
  • Woordenschatontwikkeling
  • Beginnende geletterdheid
  • Gebaseerd op het wetenschappelijk bewezen KLIN©-programma
  • Met Milo & Lana-pictogrammen
Kijk naar het filmpje om te zien hoe je Milo & Lana kunt gebruiken in Mind Express.
Kijk naar het filmpje om te zien hoe je MindExpress kan gebruiken met een knop, touch en oogbesturing.

Voorlezen op drie manieren

De boeken uit de Milo & Lana-reeks zijn op drie verschillende manieren te beluisteren. Zo is er de audio, de video, en de spraaksynthese. Ook in de Visual Scene Display-weergave kan je de video starten. Vanuit daar kun je met behulp vandrie, vijf of zeven symbolen vertellen wat we zien. In de Hotspot-weergave kun je vragen wat je op de plaat ziet. Klik erop, en het symbool verschijnt. Er zijn nu vier Milo & Lana-boeken beschikbaar in Mind Express.

Het prentenboek Milo en Lana - Wij bouwen een huis!
Het prentenboek Milo en Lana - Kijk eens wat een kleintje!
Het prentenboek Milo en Lana - Kom koken in onze keuken!
Voorkant van het boek We vieren feest!

Prentenboeken van Milo & Lana

• De prentenboeken uit de Milo & Lana-reeks zijn speciaal ontwikkeld om interactief en ondersteund voor te lezen. Dat betekent dat het kind op geheel eigen manier een actieve rol krijgt.

Opleiding