Spelen met water en zand

Taal en communicatie leer je samen. Vanuit de beleving en interesses van het kind. Speelt je kind graag buiten? Of gaan jullie binnenkort op vakantie of naar het strand? Doe samen onze leuke water- en zandactiviteiten! Met ondersteunde communicatie (OC) voeg je taal toe.

Welke activiteiten kun je allemaal met water en zand doen? Met je handen in het warme zand en je voeten in het water. Laten we een zandkasteel bouwen en schelpen zoeken! Kun je niet naar het strand? Dan doen we gewoon alsof! Met een emmertje water en een bakje zand kun je een heerlijke middag beleven in je tuin of op je balkon. Download onze water- en zandactiviteit! De activiteit is ondersteund met ondersteunde communicatie (OC) in de vorm van een script en Taalactiviteitenkaart (TAK). Veel plezier!

Een script zorgt voor overzicht van de stappen binnen een activiteit. Dat kan voor dagelijkse handelingen zijn, maar ook voor spelletjes of voorlezen. Het geeft houvast aan een activiteit.

De Taalactiviteitenkaart, ook wel TAK genoemd, wordt ingezet voor het ondersteunen van taal door het aanwijzen van pictogrammen. De kaart richt zich op een specifieke activiteit.

Download de water- en zandactiviteit met script en Taalactiviteitenkaart