Workshop Kennismaken met OC-hulpmiddelen en met Stichting Milo

Danielle Golsteijn, trainer Milo Academy & Stijn Deckers, manager behandelcoördinatie

In deze workshop maak je nader kennis met Stichting Milo en  met Ondersteunde Communicatie (OC).

We vertellen over de behandelprogramma’s en de mogelijkheden die ondersteunde communicatie kan bieden.

Je ziet een scala aan OC-hulpmiddelen. Van eenvoudige spraakknoppen tot een PODD boek, een iPad en oogbesturing.

Zelf ervaren wat oogbesturing is en hoe dit werkt? Dat kan ook! Er is een circuitje waarin je zelf aan de slag kunt met diverse communicatievormen en -hulpmiddelen.

Ook is er ruimte om specifieke vragen te bespreken. Een vraag over communicatiesoftware, een app op de iPad, een bepaalde methode of een hulpvraag voor je kind of cliënt?

Danielle en Stijn zullen je vraag zo goed mogelijk beantwoorden en je op weg helpen.