Michèle Kuipers

Mijn naam is Michèle Kuipers (1968). Als orthopedagoog werk ik graag samen met ouders aan de ontwikkeling van hun kind.

Communicatie is daarbij een belangrijke basis, niet alleen om het samen als gezin fijn te hebben, maar ook voor het opbouwen van betekenisvolle relaties met anderen. En taal, in welke vorm dan ook, is belangrijk voor het vormen van je gedachten en dus om te kunnen leren.

Wanneer een kind niet zelf tot spreken komt, vind ik het een mooie puzzel om samen met ouders passende communicatiemiddelen te vinden. Ook als moeder van een zoon die niet kon praten en ondersteunde communicatie (OC) gebruikt, heb ik ervaren hoe helpend dit kan zijn.

Sinds september 2016 ben ik verbonden aan Stichting Milo. In eerste instantie als behandelaar OC. In januari 2018 heb ik de overstap gemaakt naar de rol van behandelcoördinator. Werken voor cliënten van Stichting Milo ervaar ik als zeer waardevol, daarom zet ik mij vol in voor onze cliënten.