Marleen Wessels

Mijn naam is Marleen Wessels (1991) en ik ben sinds augustus 2020 verbonden aan Stichting Milo als Behandelcoördinator.
Ik heb de bachelor en master Pedagogische Wetenschappen afgerond aan de Rijksuniversiteit Groningen. Na deze opleidingen heb ik de Research Master Social and Behavioural Sciences gevolgd waarna ik een promotieonderzoek heb gedaan binnen de Academische Werkplaats Ernstig Meervoudig Beperkt. Het onderwerp van mijn promotieonderzoek was assessment bij mensen met zeer ernstige verstandelijke en meervoudige beperkingen.

Tijdens mijn werk als promovenda heb ik ervaren hoe belangrijk communicatie is voor mensen met meervoudige beperkingen, omdat ondersteuning kan worden afgestemd op wensen, behoeften en mogelijkheden van de persoon wanneer hij of zij goed begrepen wordt.
Daarnaast krijg ik energie van het kunnen focussen op mogelijkheden, van het kijken naar wat kan.
Ik ben dan ook met veel enthousiasme gestart bij Stichting Milo. Ik vind het een leuke uitdaging om voor ieder kind, samen met zijn of haar netwerk, te kijken naar de mogelijkheden voor communicatie en best passende communicatieondersteuning.