Lenny Schilders

Hallo, mijn naam is Lenny Schilders (1969).

Al tijdens mijn opleiding HBO-Jeugdwelzijnswerk (1991) heb ik voor het eerst ervaring opgedaan in ondersteunde communicatie bij kinderen die doof en slechtziend waren. Enthousiast over de mogelijkheden voor kinderen om de wereld begrijpbaar te maken en hen mogelijkheden te geven zich te kunnen uiten, is dat altijd de rode draad gebleven. Eerst 11 jaar op De Hondsberg met kinderen met een ASS en/of gedragsproblematiek, waar ik mij actief heb ingezet voor ontwikkeling van ondersteunde communicatie. Daarna 21 jaar bij Prisma met kinderen met een ontwikkelingsachterstand en bijkomende problematiek, waar ondersteunende communicatie onlosmakelijk onderdeel is van de begeleiding. Altijd was ik gedreven en heb ik veel energie gekregen als het me lukte om de kinderen daarin te laten groeien. Niets mooiers om dan vervolgens samen contact en plezier te hebben!

Om dit met de voor hen belangrijke anderen samen te doen, is van groot belang. Ik krijg energie om met het netwerk en overige disciplines de verbinding te hebben en samen te werken. De ambulante trajecten van Stichting Milo zijn mij dan ook niet onbekend.
Sinds april 2023 ben ik enthousiast onderdeel te mogen zijn van Stichting Milo en start ik als behandelaar op de KLIN©-groep in Schijndel om mij verder te verdiepen in alles wat met ondersteunde communicatie te maken heeft. Mijn ervaring tot nu toe zal me daarin zeker ondersteunen.

De tijd en ruimte die dan nog over is, gebruik ik graag voor mijn familie en vrienden, wandelen, puzzelen en reizen.

OC-behandelaar Milo Lenny Schilders