Karin van Bussel

Mijn naam is Karin van Bussel (1986). Na de afronding van mijn opleiding Pedagogische Wetenschappen in 2011 aan de Radboud Universiteit in Nijmegen, heb ik in verschillende functies gewerkt bij een KDC voor kinderen met een ontwikkelingsachterstand en in andere settingen binnen de gehandicaptenzorg.

In 2018 ben ik bij Stichting Milo begonnen als pedagogisch behandelaar op het KLIN© Atelier. In deze functie heb ik veel ervaring opgedaan in het werken vanuit het Communicatie Competentie Profiel en met verschillende vormen van ondersteunde communicatie. Daarna ben ik vanaf september 2020 als behandelcoördinator verbonden geweest aan Stichting Milo. Met veel passie ben ik sinds december 2022 werkzaam als OC behandelaar in trajecten.

Samen met ouders en het netwerk onderzoeken hoe hun kind het beste tot leren komt en welke vormen van ondersteunde communicatie daaraan kunnen bijdragen, vind ik een enorme leuke uitdaging. Ik geniet ervan om te zien hoe een kind bij ieder stapje opbloeit en zichtbaar meer autonomie ervaart, wanneer hij of zij meer mogelijkheden krijgt om zich uit te drukken. Het geeft mij veel voldoening om daaraan te mogen werken, samen met het hele netwerk dat om het kind heen staat.