Effie Eijgermans

Mijn naam is Effie Eijgermans (1995) en ik ben sinds augustus 2021 werkzaam bij Stichting Milo.
In mijn eerste jaar bij Milo heb ik ervaring opgedaan als OC behandelaar. Vanaf september 2022 ben ik werkzaam als behandelcoördinator in regio West waar ik betrokken ben bij diverse trajecten.
Ik woon in Utrecht, waar ik mijn master Clinical Child, Family and Education studies heb behaald. Voordat ik bij Stichting Milo kwam heb ik binnen de gehandicaptenzorg als begeleider op een jong-kind groep op een KDC gewerkt. Met veel plezier ben ik daarnaast als vrijwilliger verbonden aan Stichting Dolfijn. Dit is een reisorganisatie voor mensen met een (licht) verstandelijke beperking. Hier heb ik ervaren dat ondersteunde communicatie voor iedereen van toegevoegde waarde kan zijn.
Het kan enorm frustrerend zijn wanneer je je niet gehoord en begrepen voelt. Voor mij is het belangrijk dat ieder zich kan uiten. Ik heb ook ervaren dat wanneer de mogelijkheden tot communicatie verbeteren, de algemene ontwikkeling ook toeneemt. Dit is een sterke motivatie achter mijn werkzaamheden; samen op zoek gaan naar een passend ondersteunend communicatiesysteem. Hierbij kijk ik naar de sterke punten van een cliënt en naar mogelijkheden in plaats van beperkingen. Iedereen heeft recht op communicatie en het is mijn taak om de passende vorm van communicatie te vinden. Het geeft mij veel voldoening om samen met het netwerk te kunnen zorgen voor groei, geluk, ontwikkeling en zelfredzaamheid.