Stijn Deckers is manager diagnostiek en behandeling

Tijdens vrijwilligerswerk bij vakanties voor kinderen met een meervoudige beperking, merkte ik hoe ouders het meest tegen communicatieproblemen aanliepen. Zij wisten vaak niet wat er allemaal mogelijk is en waar ze met hun vragen konden aankloppen.

Ik raakte daarna al snel geïntrigeerd door de mogelijkheden van Ondersteunde Communicatie en dan met name hoe theorie en wetenschap enerzijds en de praktijk anderszijds elkaar kunnen beïnvloeden.

Tijdens mijn studie als orthopedagoog was er nog geen aandacht voor ondersteunde communicatie (OC) in de opleiding Pedagogische Wetenschappen. Dat komt bij Milo perfect samen. Het zoeken naar de mogelijkheden, uitgaan van potentieel in plaats van beperkingen, en dat op basis van theorie en evidence-based methoden maakt het werken bij Milo uitdagend en fascinerend.

Sinds 2017 ben ik werkzaam voor Stichting Milo als manager diagnostiek en behandeling. Ik ben tevens als onderzoeker betrokken bij de Leerstoel Ondersteunde Communicatie.

“Ieder kind, hoe ernstig de beperkingen ook zijn, kan leren en ontwikkelen ...” zegt Stijn in een artikel over spelen met letters.

Lees meer over onze behandelprogramma's en solliciteer!