Stagiair SPH, SW of Pedagogiek, 24-32 uur, Schijndel

Wij zijn Milo, word jij Milo?

Werken bij Stichting Milo betekent werken bij een dynamische, jonge en landelijk opererende organisatie die zorg en ondersteuning biedt in de leefomgeving van kinderen, jongeren en jongvolwassenen met communicatief meervoudige beperkingen. Stichting Milo werkt evidence-based en heeft een directe koppeling met de leerstoel ‘Ondersteunde communicatie voor mensen met meervoudige handicaps’ aan de Radboud Universiteit. Wij willen bewerkstelligen dat ondersteunde communicatie breed toegankelijk wordt en een volwaardige plaats krijgt in de zorg en in het onderwijs.

Wat ga je doen bij ons?

KLIN© staat voor Kinderen Leren Initiatieven Nemen in Communicatie. In een aangepaste speel- en leeromgeving bieden wij gedurende een schooljaar een behandelprogramma dat bestaat uit communicatie ondersteunende methoden en technologie. Bij KLIN© helpen we kinderen met een communicatief meervoudige beperking om een goede en voorbereide overstap te maken naar de best passende vorm van (speciaal)onderwijs.

Met specifieke programma’s ondersteunen we ook de ouders en verzorgers van de kinderen bij die overgang. De behandeling en ondersteuning gebeurt zowel thuis, tijdens de KLIN© behandeling op de groep en op (de toekomstige) school wanneer kinderen daar zijn gestart.

Je past bij ons als je

• Een enthousiaste en gedreven 3e of 4e jaar SPH, SW of Pedagogiek stagiair bent met uitstroom profiel Jeugd & Pedagogiek
  • Iemand bent die open staat voor een uitdaging
  • Leergierig, stressbestendig en flexibel bent
  • Ervaring of affiniteit hebt met de doelgroep van kinderen met een communicatief meervoudig beperkte (CMB) stoornis
  • Iemand bent die communicatief en schriftelijk vaardig is
  • Creatief en/of muzikaal bent
  • Iemand bent die in staat is om mogelijkheden te zien bij de kinderen en in eigen werkzaamheden
  • In overleg flexibel beschikbaar bent, bij voorkeur van ma t/m vrij

Je krijgt bij ons

• Werken in een inspirerende en multidisciplinaire omgeving/organisatie waar evidence-based practice voorop staat
  • Stagevergoeding conform CAO Gehandicaptenzorg, €400,- bruto op fulltime basis
  • Veel afwisseling in je werk door de diverse ondersteunings- en behandelbehoeften van onze doelgroep
  • De mogelijkheid om je te verdiepen in de nieuwste theorie en praktische mogelijkheden op het gebied van ondersteunde communicatie (OC)
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en professionele stagebegeleiding
  • Gemotiveerde en betrokken collega’s waarbij het belang van de cliënt altijd voorop staat

Bel, mail of app ons

Heb je nog vragen of wil je meer informatie over Stichting Milo?

Bel, mail of app Youssef Tatou, Recruiter a.i. via yousseftatou@stichtingmilo.nl of 06-41182460.

Voor inhoudelijke vragen over deze vacature kun je contact opnemen met Yvonne van der Heijden, Behandelcoördinator via yvonnevanderheijden@stichtingmilo.nl.

Wil je direct solliciteren? Mail dan je sollicitatiebrief, CV en functietitel naar yousseftatou@stichtingmilo.nl. We kijken uit naar je sollicitatie!

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.