Impressie eerste Milo bijeenkomst voor Samen naar School initiatieven

In Bergen op Zoom hebben 7  Samen naar School initiatieven inzicht gekregen in de wijze waarop ondersteunde communicatie praktisch ingezet kan worden voor kinderen met communicatief meervoudige beperkingen; in de groep, in de klas en thuis.

De mogelijkheden van ondersteunde communicatie (OC) en van KLIN© zijn in de introductie belicht door Stijn Deckers, manager Diagnostiek en behandeling. Stichting Milo vindt dat iedereen recht heeft op onderwijs. De KLIN© werkwijze kan bijdragen aan de verbinding tussen zorg en onderwijs. Het KLIN© programma is een wetenschappelijk onderbouwde werkwijze rondom de effectiviteit van OC voor mensen met communicatief meervoudige beperkingen (CMB). Milo zet zich in om kennis over OC zoveel mogelijk te verspreiden. Dat doet Milo onder meer samen met andere zorgaanbieders, platforms zoals Kentalis en ISAAC NF, en leveranciers.

Deelnemers aan het woord

“Ik ben trots op wat wij in een Samen naar School klas bereiken.”

“Communicatie is voor iedereen van belang.”

“Kijkrichting, wijzen is ook communicatie.”

“Het kind neemt het initiatief en dat is mooi.”

"Kinderen met EMB kunnen ons sprekende mensen ook erg druk vinden."

Waarom een Samen naar School klas? ‘Waarom niet?!’- ‘Omdat het kan’ - ‘Omdat iedereen er mag zijn.’

Masterclass KLIN©

Een aantal deelnemers hebben hun kennis over KLIN© verdiept in de masterclass van Stijn Deckers.

Het was fijn om wat meer achtergrond te zien en te krijgen. Veel dingen waren herkenbaar en pakte dan toch net even door. Dus kennis opgehaald en uitgebreid, ik ben enthousiast.”

Workshop OC

KLIN© behandelaar Hanneke van Bakel en behandelcoördinator Madelon Toussaint legden o.a. uit waarom het belangrijk is om je eigen taal te ondersteunen met de OC van het kind waar je mee spreekt. Daarna maakten de deelnemers zinnen met woorden uit de kernwoordenkaart. “Heel leerzaam. Veel nieuwe dingen geleerd.”

Is uw interesse gewekt?

Registreer hieronder uw belangstelling voor Milo bijeenkomsten voor Samen naar School initiatieven en we informeren u over  nieuwe bijeenkomsten.

Belangstelling bijeenkomsten voor Samen naar School initiatieven

Stuur mij informatie over bijeenkomsten die Stichting Milo organiseert voor mensen die betrokken zijn bij Samen naar School initiatieven.

Naam*

Woonplaats en postcode*