Medewerker communicatie ondersteunende hulpmiddelen, 24-36 uur, Schijndel

Help jij mee om kinderen en jongvolwassenen met communicatief meervoudige beperkingen een alternatieve stem te geven en te stimuleren in hun ontwikkeling?

Wij zijn Milo, word jij Milo?

Werken bij Stichting Milo betekent werken bij een dynamische, jonge en landelijk opererende organisatie die zorg en ondersteuning biedt in de leefomgeving van kinderen, jongeren en jongvolwassenen met communicatief meervoudige beperkingen. Stichting Milo werkt evidence-based en heeft een directe koppeling met de leerstoel ‘Ondersteunde communicatie voor mensen met meervoudige handicaps’ aan de Radboud Universiteit. Wij willen bewerkstelligen dat ondersteunde communicatie breed toegankelijk wordt en een volwaardige plaats krijgt in de zorg en in het onderwijs.

Wat ga je doen bij ons?

• Inventariseren van kennisbehoefte bij gebruikers (vooralsnog eigen medewerkers en ZZP-behandelaren OC)
  • Organiseren en geven van workshops OC, zowel live als digitaal
  • Mede bepalen van OC-assortiment binnen Milo en zorgdragen dat afdoende voorraad OC-materialen beschikbaar is ten behoeve van eigen en derden (distributie en voorraadbeheer)
  • Ontwerpen, ontwikkelen en implementeren van anker specifieke Milo en Lana materialen
  • Opstellen FAQ ten behoeve van Milo-organisatie en derden
  • Adviseren van OC-systemen in clienttrajecten op aanvraag van behandelaren
  • Beantwoording van OC-vragen van de Milo-organisatie en derden
  • Distributie van OC-materialen

Als onderdeel van ons behandeltraject worden communicatie ondersteunende hulpmiddelen ter beschikking gesteld aan onze cliënten. Deze hulpmiddelen worden door jou beheerd en uitgegeven.
Het is een nieuwe functie waarbij je eerst het proces rondom het uitleen systeem voor OC-hulpmiddelen gaat opzetten en het daarna gaat onderhouden en beheren.
Jij bent dan ook dé vraagbaak binnen de organisatie als het gaat om ondersteunende communicatie hulpmiddelen!
Daarnaast ga je ook uitleg geven aan de gebruikers (collega’s en cliënten) hoe een spraakcomputer, spraakknop of ander communicatie ondersteunend hulpmiddel werkt. Dit kan individueel of in groepsverband tijdens het geven van workshops.
Tenslotte draag je uiteraard ook je steentje bij aan de ontwikkeling van nieuwe OC-materialen.
Aangezien het een nieuwe functie betreft, is er nog volop de ruimte om mee te denken aan de verdere invulling van deze functie.

Je past bij ons als je

• Afgeronde MBO- of HBO-opleiding hebt, zoals richting Zorg en Technologie of Zorg en Welzijn of vergelijkbaar
  • Affiniteit met ondersteunende communicatiemiddelen
  • Je herkent in de volgende eigenschappen: goed kunnen plannen en organiseren, didactische vaardigheden, klantgericht, nauwkeurig, initiatief kunnen nemen

Je krijgt bij ons

• De mogelijkheid om je te verdiepen in de nieuwste theorie en praktische mogelijkheden op het gebied van ondersteunde communicatie
  • Salariëring conform CAO Gehandicaptenzorg
  • Een aanstelling voor één jaar met uitzicht op een vast dienstverband
  • Werken in een inspirerende, multidisciplinaire en interprofessionele omgeving waar evidence-based practice voorop staat
  • Flexibele werktijden en -plekken
  • Ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling
  • Gemotiveerde en betrokken collega’s waarbij het belang van de cliënt altijd voorop staat

Bel, mail of app ons

Heb je nog vragen of wil je meer informatie over Stichting Milo?  Neem dan contact op met Daniëlle Golsteijn, Behandelaar OC, op 06-52045193 of met Talitha van der Vuurst, HR Manager a.i. op 073-7370287. Wil je direct solliciteren?  Mail dan je motivatie en CV met vermelding van  functienaam naar hrm@stichtingmilo.nl We kijken uit naar je sollicitatie!

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.