Milo in het theater

In het kader van de Nationale Voorleesdagen 2024 heeft Milo samen met enkele kinderen en hun ouders of verzorgers het theater bezocht. Dit keer niet online, wat we regelmatig doen, maar live!

We kozen ervoor om enkele kinderen uit lopende trajecten in onze regio Zuid- Nederland uit te nodigen in het theater voor een live interactieve voorleessessie. Want lezen is leuk en voorlezen in het theater des te leuker!Voor ons was deze live voorleessessie ook de eerste keer en natuurlijk waren we erg benieuwd of deze manier van interactief voorlezen in het theater zou aansluiten bij onze kinderen en hun ouders en verzorgers.
De Behandelaars ondersteunde communicatie van Milo hebben samen, vooraf met de kinderen en hun ouders, het bezoek aan het theater voorbereid.
We verzamelden passende vormen van OC en materialen die goed van pas kwamen tijdens deze voorstelling. En iedereen stond klaar om alles vast te leggen met de camera om samen, op een later moment, nog eens terug te kijken.
Het was best indrukwekkend voor de kinderen: al die mensen, de lampen, de geluiden en de geuren. Toch slaagde iedereen erin om van het verhaal van “Help. Een verrassing!” een persoonlijke ervaring te maken.

Zittend op het ‘rode pluche’ of op een kleedje op de grond, de kinderen en ouders hebben genoten en het verhaal echt ervaren!
Alle ouders waren enthousiast, evenals de broertjes, zusjes, oma’s en opa’s. Het was een gedeelde mooie ervaring waar we trots op kunnen zijn.
De opgedane ervaringen hebben we mee naar huis genomen en we gebruiken dat nu in de behandeling.
We hopen in de toekomst nog meer mooie OC-activiteiten te kunnen organiseren die in de behandelingen meegenomen kunnen worden.

Interactief voorlezen is niet alleen leuk, maar vinden wij ook erg belangrijk omdat dit zo goed is voor de taalontwikkeling. Lees hier alles over het belang van voorlezen.
In de oktober OC-maand is het Kinderboekenweek en besteden wij natuurlijk hier weer aandacht aan. Ook dan gaan we weer interactief voorlezen. Natuurlijk houden wij je via onze website en onze social media op de hoogte wanneer dit gaat plaatsvinden en hoe je je kunt aanmelden hiervoor.