• Dit evenement is voorbij.

Studiedag ‘Play & Leisure’

Stichting Milo verzorgt op 17 november 2017 een workshop over ondersteunde communicatie (OC) tijdens de studiedag van Ergotherapie Nederland, de beroepsvereniging voor ergotherapeuten. Centraal staan actuele thema’s rondom de belangrijkste activiteit voor kinderen … spelen!

OC-ergotherapeut Danielle Golsteijn en OC-behandelaar Paula van Driesten laten zien dat spelen en ondersteund communiceren heel goed samen gaan. Dit komt ten goede aan de spel- en communicatieontwikkeling van kinderen die niet of nauwelijks spreken.

Ze illustreren dit aan de hand van een casus over het opstellen van een communicatie competentieprofiel, wat er daarna in het behandeltraject is gedaan én wat er is bereikt.

Daarna gaan de deelnemers zelf aan de slag met het inzetten van communicatiehulpmiddelen tijdens een spelsituatie met een kind. Zo maken ze kennis met mogelijkheden om  hulpmiddelen, zoals een taalactiviteitenkaart en keuzekaarten in te zetten. Zij kunnen dit zelf toepassen in hun eigen behandelingen en ze kunnen ouders informeren over mogelijkheden om spelen en ondersteund communiceren  te combineren.

De inschrijving voor deze studiedag is inmiddels gesloten.

Datum:
vrijdag 17 november 2017