• Dit evenement is voorbij.

Workshop “Mijn zusje kan niet praten, maar wel communiceren”

Op het EMB congres 2020 staat familiegerichte ondersteuning centraal met extra aandacht voor de rol van broers en zussen. Stichting Milo biedt een workshop aan over ondersteunde communicatie.

Dit landelijke evenement van het Platform EMG, brengt professionals, ouders en verwanten die betrokken zijn bij mensen met een ernstig meervoudige beperking (EMB) bij elkaar.

Stichting Milo verzorgt de workshop “Mijn zusje kan niet praten, maar wel communiceren”.

Sterre kan niet praten. In deze workshop ziet u hoe haar gezin omgaat met het inzetten van ondersteunde communicatie (OC) en u gaat zelf communiceren met hulpmiddelen. De moeder van Sterre en een van haar zussen vertellen en laten zien hoe de relatie met Sterre is verbeterd dankzij OC. Door ‘ankergestuurde instructie’ blijft Sterre haar woordenschat uitbreiden. Iedereen in haar netwerk kan met Sterre communiceren en haar helpen om nieuwe dingen te leren.
Na het luisteren naar dit ervaringsverhaal is het tijd om zelf wat te doen. Net als Sterre gaat u communiceren met Proloquo2Go, een iOS app voor OC. En u gaat kennismaken met andere mogelijkheden om contact te maken met iemand die niet kan spreken. Met name met spraakknoppen, materialen (zoals activiteitenkaarten), pictogrammen en andere applicaties op de iPad. Daarnaast leert u hoe Sterre haar woordenschat blijft uitbreiden en waarom de inzet van de mensen om haar heen belangrijk is.

Wanneer

Deze workshop kunt u volgen in

• ronde 1  11.15 – 12.15 uur of
  • ronde 2 13.45 – 14.45 uur.

Deelname aan het congres is gratis voor ouders, verwanten en brussen van mensen met EMB.

Professionals betalen € 200,-

Datum: