• Dit evenement is voorbij.

Masterclass Hans van Balkom op Simeacongres

Hans van Balkom gaf op 15 april 2016 een masterclass over het KLIN© programma. Het thema van zijn masterclass was ondersteunde taalverwerving en geletterdheid voor leerlingen met communicatieve meervoudige beperkingen.

Anders werkt!”  is het thema voor het Siméacongres in congrescentrum de Werelt in Lunteren op 14 en 15 april 2016. Dit congres gaat over innovatie, verandering en nieuwe manieren van  kijken naar wat vertrouwd en lang bekend is.

Masterclass Hans van Balkom

Hans van Balkom is verbonden aan Stichting Milo, Kentalis en aan de Radboud Universiteit. In zijn masterclass bespreekt hij de opzet en ontwikkeling van KLIN©. Dit is een behandelprogramma van Stichting Milo waarin communicatieve competentie centraal staat bij de stimulering en ondersteuning van ontwikkelen en leren. In het kielzog daarvan wordt speciale aandacht besteed aan taalverwerving, geletterdheid en vertel- en verhaalvaardigheid via Ondersteunde Communicatie (OC). Het niet, nauwelijks of zeer moeilijk verstaanbaar spreken, samengaand met andere stoornissen en beperkingen werpt ernstige belemmeringen op binnen tal van ontwikkelgebieden.

De masterclass biedt achtergrondinformatie en inzichten in de werkwijze, met praktijkvoorbeelden aan de hand van casuïstiek. Nieuwe inzichten uit wetenschappelijk onderzoek naar technisch en begrijpend lezen bij leerlingen met verstandelijke en doof-verstandelijke beperkingen worden meegenomen

Over Stichting Siméa

In de Stichting Siméa werken de besturen van de vier instellingen voor auditief en/of communicatief beperkte leerlingen nauw samen.
De besturen hebben hun strategische belangenbehartiging in de Stichting ondergebracht die zich richt op onderwijs, diagnostiek en zorg voor kinderen en (jong)volwassenen met een auditieve en/of communicatieve beperking. Het Siméacongres staat geregistreerd bij Registerleraar.nl.

Begin:
donderdag 14 april 2016