• Dit evenement is voorbij.

Kind zonder muren: Eindsymposium Jubileum NVK

De Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde (NVK) organiseert op Papendal het 39ste congres Kindergeneeskunde. Dit congres start op woensdag 13 juni en eindigt op vrijdag 15 juni 2018.

Ernstig zieke kinderen verbleven voorheen vaak langdurig in het ziekenhuis. En kinderen met een ernstige handicap woonden al jong in een zorginstelling. Tegenwoordig zijn zij steeds meer thuis. Dit betekent dat we de zorg voor deze kinderen anders moeten organiseren. Waarbij kind én gezin centraal staan, waar vraaggerichte zorg de standaard is en de traditionele indeling van zorg o.b.v. plaats van aanbod of wijze van financiering kantelt. Want alleen zo kunnen we continuïteit, kwaliteit en veiligheid van zorg garanderen.
Kindzorg zonder Muren dus! Maar welke muren moeten worden geslecht? Waarom? En hoe? Wie kan daarbij helpen? Hoe organiseert u dat? Daarover gaat dit eindsymposium van het NVK Jubileumjaar.

Voor wie
Het symposium is bedoeld voor iedereen die betrokken is bij de zorg voor (ernstig) zieke en/of gehandicapte kinderen. Zowel binnen als buiten het ziekenhuis of zorginstelling. Dus voor kinderartsen, kinderverpleegkundigen, jeugdartsen, jeugdverpleegkundigen, AVG-artsen, artsen en verpleegkundigen verstandelijk gehandicapten, pedagogisch medewerkers, huisartsen en paramedici. Maar ook professionals uit het onderwijs, van gemeenten en overheid, van verzekeraars en vanzelfsprekend ouders en tieners zelf.

Tarieven
Artsen (Kinder-, Jeugd-, AVG) € 200,-