• Dit evenement is voorbij.

Ondersteunde communicatie: Toegang tot ontwikkelen en leren in een Samen naar School klas

Stichting Milo organiseert bijeenkomsten voor initiatiefnemers, medewerkers en ouders die betrokken zijn bij een Samen naar School  klas. De eerste bijeenkomst is op 6 november.

Samen naar School initiatieven zijn opgericht door ouders van kinderen met complexe communicatiebehoeften en worden gefinancierd vanuit hun zorgbudgetten (PGB’s). Dat maakt dat de initiatieven onderling verschillen van visie, opzet en werkwijze en een standaardaanpak, methodiek of  -oplossing niet bestaat.

Bent u benieuwd naar de praktische inzet van ondersteunde communicatie (OC) in de groep, de klas en thuis? Heeft u interesse in een kennismaking met OC en wilt u inzicht krijgen in de manieren waarop OC ingezet kan worden tijdens het spelen met een kind met communicatief meervoudige beperkingen (CMB)?

Kom dan op 6 november 2019 naar de allereerste bijeenkomst  van Stichting Milo. We informeren u over de uitkomsten van een haalbaarheidsstudie en vertellen over good practices van andere Samen naar School klassen. En er is volop ruimte voor uitwisseling met betrokkenen van andere Samen naar School initiatieven om verdere inspiratie uit de praktijk op te doen en om van elkaar te leren.

Woont u niet op reisafstand van Bergen op Zoom? Bij voldoende belangstelling organiseert Stichting Milo bijeenkomsten in andere regio’s. Geef uw belangstelling hiervoor aan via het betreffende formulier op de webpagina van deze bijeenkomsten.

Lees meer over het programma en meldt u aan op de webpagina van deze bijeenkomsten of registreer uw belangstelling voor een Milo bijeenkomst in uw eigen regio.

Datum:
woensdag 6 november 2019