• Dit evenement is voorbij.

Congres Vroegsignalering en Vroeghulp 2020

“Communiceren met een kind dat niet of nauwelijks kan praten” is het thema dat Prof. dr. Hans van Balkom bespreekt op het congres dat is georganiseerd door het Vakblad Vroeg.

Tijdens het Congres Vroegsignalering en Vroeghulp worden verschillende aspecten belicht van het op jonge leeftijd onderkennen en aanpakken van problemen .

Hanneke van Bakel van Stichting Milo is op deze beurs het aanspreekpunt voor uw vragen over het inzetten van ondersteunde communicatie en de behandelprogramma’s van Stichting Milo.

Communiceren met een kind dat niet of nauwelijks kan praten is het thema van de lezing van Hans van Balkom. Hij licht de werking toe van KLIN©, een evidence-based interverventieprogramma voor kinderen van 3 tot 12 jaar met complexe, meervoudig bepaalde taalontwikkelingsstoornissen en ernstige belemmeringen in de communicatie met hun naaste omgeving. KLIN© werkt vanuit ‘ankergestuurde instructie’. Een ‘anker’ is een thema dat aansluit bij de mogelijkheden van het kind, gekoppeld aan interesses, ervaring en beleving, rekening houdend met verschillen in kalender- en ontwikkelingsleeftijd. Hans gaat daarbij met name in op de KLIN©-aanpak voor peuters en kleuters met meervoudig complexe beperkingen en hun ouders. KLIN© staat voor Kinderen Leren Initiatieven Nemen in communicatie en is een behandelprogramma van Stichting Milo.

Vakblad Vroeg in gesprek met Hans van Balkom

Kosten:  € 295,00 ex. 21% BTW