Behandelcoördinator 28-36 uur, Regio Noord (Overijssel)

Help jij mee om kinderen en jongvolwassenen met communicatief meervoudige beperkingen een alternatieve stem te geven en te stimuleren in hun ontwikkeling?

Wij zijn Milo, word jij Milo?

Werken bij Stichting Milo betekent werken bij een dynamische, jonge en landelijk opererende organisatie die zorg en ondersteuning biedt in de leefomgeving van kinderen, jongeren en jongvolwassenen met communicatief meervoudige beperkingen. Stichting Milo werkt evidence-based en heeft een directe koppeling met de leerstoel ‘Ondersteunde communicatie voor mensen met meervoudige handicaps’ aan de Radboud Universiteit. Ons doel is ondersteunde communicatie breed toegankelijk te maken en een volwaardige plaats te laten krijgen in de zorg en het onderwijs. Voor Overijssel zijn we wegens groei op zoek naar een

Behandelcoördinator, 28-36 uur per week

Wat ga je doen bij ons?

De behandelcoördinator heeft als belangrijkste taken kansen en mogelijkheden te onderzoeken voor communicatie en het stimuleren van de (communicatieve) ontwikkeling. Dit doe je in nauwe afstemming met het sociale netwerk van onze cliënten. Je stuurt daarbij het Milo-behandelteam aan, bestaande uit bijvoorbeeld logopedisten, ergotherapeuten en muziektherapeuten.

De werkzaamheden

• Je coördineert en voert samen met het behandelteam uitgebreid dynamisch assessment uit en stelt Communicatie Competentie Profielen (CCP) en behandelplannen op.
  • Je werkt ambulant en bent samen met een behandelaar op pad in de regio om vanuit passende behandeltrajecten met de inzet van ondersteunde communicatie het sociale netwerk rondom de cliënt te empoweren.
  • Je coördineert de uitvoering van de behandelplannen en stuurt daarbij het behandelteam (externe en interne behandelaren) aan, zowel inhoudelijk als organisatorisch (planning, uren)
  • Je stuurt het behandelteam integraal aan.
  • Je bent verantwoordelijk voor een goede dossieropbouw met daarin verslaglegging, urenverantwoording, evaluaties, etc.
  • Je overlegt met collega’s uit de verschillende regio’s over ontwikkelingen, projecten en onze toekomstige uitdagingen om de toegankelijkheid van ondersteunde communicatie te verbeteren. Daarbij lever je een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van onze diensten en Milo als organisatie.

Je past bij ons als je

• Een afgeronde academische opleiding hebt als gedragswetenschapper: Orthopedagoog of Basispsycholoog, eventueel aangevuld tot Orthopedagoog-Generalist, GZ-psycholoog of Neuropsycholoog.
  • Affiniteit hebt met het werken met kinderen, jongeren en/of jongvolwassenen met meervoudige communicatieve beperkingen. Dit is een must.
  • Ervaring hebt met aangepaste diagnostiek en het opstellen van behandelplannen. Bij voorkeur heb je daarbij ervaring met verschillende vormen van ondersteunde communicatie en dynamisch assessment of de motivatie om hier op korte termijn in opgeleid te worden. Mocht je eerst meer ervaring willen krijgen in OC behandelen, is dit ook een mogelijkheid in het opleidingstraject.
  • Flexibel bent en zelfstandig kunt werken: je werkt niet op één plek, maar daar waar jouw cliënten je het hardst nodig hebben, dit kan ook regio overstijgend zijn.
  • Je herkent in de volgende competenties: klantgericht, probleemanalyse, planning en organisatie, samenwerken, resultaatgericht, helicopterview, nauwkeurig.
  • In het bezit bent van rijbewijs en eigen vervoermiddel.

Je krijgt bij ons

• de mogelijkheid om voor langere tijd middenin en met het netwerk van de cliënt te werken, zodat je echt een verschil kunt maken;
  • de mogelijkheid om je te verdiepen in de nieuwste theorie en praktische mogelijkheden op het gebied van ondersteunde communicatie via onze eigen Milo Academy en volop andere ontwikkelmogelijkheden.
  • salariëring conform CAO Gehandicaptenzorg maximaal FWG 65 afhankelijk van opleiding en relevante werkervaring;
  • een aanstelling voor één jaar met uitzicht op een vast dienstverband;
  • werk in een inspirerende, multidisciplinaire en interprofessionele omgeving waar evidence-based practice voorop staat;
  • de mogelijkheid om je eigen agenda te beheren en werktijden te bepalen waardoor je werk en privé goed kunt combineren.

Bel, mail of app ons

Heb je nog vragen of wil je meer informatie over Stichting Milo?
Neem dan contact op met Christine Hilgers (06-11179090) of Gerben Eskes (06-20625048) .

Wil je direct solliciteren? Mail dan je sollicitatiebrief, CV en functietitel naar recruitment@stichtingmilo.nl. We kijken uit naar je sollicitatie!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.