Behandelaar Ondersteunde Communicatie, 32-36 uur, Schijndel

Help jij mee om kinderen en jongvolwassenen met communicatief meervoudige beperkingen een alternatieve stem te geven en te stimuleren in hun ontwikkeling?

Wij zijn Milo, word jij Milo?

Werken bij Stichting Milo betekent werken bij een dynamische, jonge en landelijk opererende organisatie die zorg en ondersteuning biedt in de leefomgeving van kinderen, jongeren en jongvolwassenen met communicatief meervoudige beperkingen. Stichting Milo werkt evidence-based en heeft een directe koppeling met de leerstoel ‘Ondersteunde communicatie voor mensen met meervoudige handicaps’ aan de Radboud Universiteit. Wij willen bewerkstelligen dat ondersteunde communicatie breed toegankelijk wordt en een volwaardige plaats krijgt in de zorg en in het onderwijs.

Wat ga je doen bij ons?

Je bent als Behandelaar Ondersteunde Communicatie onderdeel van het KLIN© team in Schijndel. KLIN© staat voor Kinderen Leren Initiatieven Nemen in Communicatie. In een aangepaste speel- en leeromgeving bieden wij gedurende een schooljaar een behandelprogramma dat bestaat uit communicatie ondersteunende methoden en technologie. Bij KLIN© ondersteunen we kinderen met een communicatief meervoudige beperking om hen de vaardigheden te geven om zo door te stromen naar een voor hen passende plek binnen het onderwijs.

Met specifieke programma’s ondersteunen we ook de ouders en verzorgers van de kinderen bij die overgang. De behandeling en ondersteuning gebeurt zowel thuis, tijdens de KLIN© behandeling op de groep en op (de toekomstige) school wanneer kinderen daar zijn gestart.

Als behandelaar Ondersteunde Communicatie stel je samen met je collega’s behandelplannen rondom de communicatie op en bied je behandeling aan de kinderen en hun systeem. Gezamenlijk zoeken naar de best passende aanpak en meest adequate ondersteuning voor communicatie met het sociale netwerk staat altijd centraal in je werkzaamheden.

Je past bij ons als je

• Een afgeronde opleiding op HBO niveau hebt gericht op SPH, SW of Pedagogiek
  • Ervaring hebt met de doelgroep van kinderen met een communicatief meervoudig beperkte (CMB) stoornis
  • Iemand bent die open staat voor een uitdaging
  • Ervaring hebt met verschillende vormen van ondersteunde communicatie en de bereidheid om op korte termijn hierin bijgeschoold te worden
  • Iemand bent die communicatief en schriftelijk vaardig is
  • Creatief en/of muzikaal bent
  • Iemand bent die in staat is om mogelijkheden te zien bij de kinderen en in eigen werkzaamheden

Je krijgt bij ons

• Werken in een inspirerende en multidisciplinaire omgeving/organisatie waar evidence-based practice voorop staat
  • Salariëring conform CAO Gehandicaptenzorg, FWG 45, min. € 2.085 & max. € 3.189 bruto per maand op fulltime basis
  • Een aanstelling voor één jaar met uitzicht op een vast dienstverband
  • Veel afwisseling in je werk door de diverse ondersteunings- en behandelbehoeften van onze doelgroep
  • De mogelijkheid om je te verdiepen in de nieuwste theorie en praktische mogelijkheden op het gebied van ondersteunde communicatie via onze eigen Milo Academy
  • Ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling
  • Gemotiveerde en betrokken collega’s waarbij het belang van de cliënt altijd voorop staat

Bel, mail of app ons

Heb je nog vragen of wil je meer informatie over Stichting Milo?
Bel, mail of app Youssef Tatou, Recruiter a.i. via yousseftatou@stichtingmilo.nl of 06-41182460.

Voor inhoudelijke vragen over deze vacature kun je contact opnemen met Lucas van Hooff, Manager Bedrijfsvoering regio Zuid via lucasvanhooff@stichtingmilo.nl.​

Wil je direct solliciteren? Mail dan je sollicitatiebrief, CV en functietitel naar yousseftatou@stichtingmilo.nl. We kijken uit naar je sollicitatie!

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.