Behandelaar Ondersteunde Communicatie, 28 – 36 uur, Rotterdam

Help jij mee om kinderen en jongvolwassenen met communicatief meervoudige beperkingen een alternatieve stem te geven en te stimuleren in hun ontwikkeling?

Wij zijn Milo, word jij Milo?

Werken bij Stichting Milo betekent werken bij een dynamische, jonge en landelijk opererende organisatie die zorg en ondersteuning biedt in de leefomgeving van kinderen, jongeren en jongvolwassenen met communicatief meervoudige beperkingen. Stichting Milo werkt evidence-based en heeft een directe koppeling met de leerstoel ‘Ondersteunde communicatie voor mensen met meervoudige handicaps’ aan de Radboud Universiteit. Wij willen bewerkstelligen dat ondersteunde communicatie breed toegankelijk wordt en een volwaardige plaats krijgt in de zorg en in het onderwijs.

Wat ga je doen bij ons?

Je bent als Behandelaar Ondersteunde Communicatie onderdeel van het regioteam Rotterdam met de Behandelcoördinator en andere behandelaren OC. Samen met de BC’er werk je aan de hand van het Communicatie Competentie Profiel (CCP) de diagnose uit. Vervolgens zoek je gezamenlijk naar de best passende aanpak en meest adequate ondersteuning voor communicatie samen met het sociale netwerk. In een multidisciplinair team geef je uitvoering aan dat plan. Daarvoor heb je gemiddeld 9 maanden de tijd om intensief aan de slag te gaan met de client en diens sociale netwerk. Dat kan zijn ouders, familie, leerkrachten of begeleiders in de thuissituatie, of op school of bijvoorbeeld in het KDC. De aanpak van Milo is daarbij om het netwerk te empoweren om zelf OC toe te kunnen passen.

Milo streeft ernaar om alle Behandelaren breed inzetbaar te maken in het gehele OC-domein. Daarvoor is alle kennis en expertise aanwezig in de Milo Academy waar je voortdurend je kennis kunt vergroten en onderhouden om vervolgens in de praktijkervaring op te doen.

Als behandelaar OC werk je met wisselende teams op steeds andere locaties in je regio. Je werkt ambulant, net als je andere Milo collega’s. Dat betekent een zekere vrijheid om je eigen agenda in te delen, binnen de kaders van afspraken met je collega’s en Milo. Je treft je collega’s in overleggen, bij de client, bij trainingen of bij een Meet & Greet met de gehele regio.

Je past bij ons als je

• Minimaal 5 jaar werkervaring hebt als logopedist
  • Ervaring hebt met de doelgroep van kinderen met een communicatief meervoudige beperking
  • Ervaring hebt met verschillende vormen van ondersteunde communicatie en de bereidheid hebt om op korte termijn hierin bijgeschoold te worden
  • Iemand bent die communicatief en schriftelijk vaardig is
  • Iemand bent die in staat is om mogelijkheden te zien bij de kinderen en in je eigen werkzaamheden
  • Het interessant en uitdagend vindt om projectmatig te werken

Je krijgt bij ons

• Een werkplek in een inspirerende en multidisciplinaire omgeving/organisatie waar evidence-based practice voorop staat
  • Salariëring conform CAO Gehandicaptenzorg, FWG 60, min. € 3.289,- & max. € 4.799,- bruto per maand op fulltime basis
  • Een aanstelling voor één jaar met uitzicht op een vast dienstverband
  • Veel afwisseling in je werk door de diverse ondersteunings- en behandelbehoeften van onze doelgroep
  • De mogelijkheid om je te verdiepen in de nieuwste theorie en praktische mogelijkheden op het gebied van ondersteunde communicatie via onze eigen Milo Academy
  • Gemotiveerde en betrokken collega’s waarbij het belang van de cliënt altijd voorop staat

Bel, mail of app ons

Heb je nog vragen of wil je meer informatie over Stichting Milo?
Bel, mail of app Youssef Tatou, Recruiter a.i. via yousseftatou@stichtingmilo.nl of 06-41182460.

Voor inhoudelijke vragen over deze vacature kun je contact opnemen met Marc Kappetein, Manager Bedrijfsvoering regio West via marckappetein@stichtingmilo.nl.​

Wil je direct solliciteren? Mail dan je sollicitatiebrief, CV en functietitel naar yousseftatou@stichtingmilo.nl. We kijken uit naar je sollicitatie!

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.