Behandelaar Ondersteunde Communicatie KLIN©, 28-32 uur, Arnhem

Help jij mee om kinderen en jongvolwassenen met communicatief meervoudige beperkingen een alternatieve stem te geven en te stimuleren in hun ontwikkeling?

Wij zijn Milo, word jij Milo?

Werken bij Stichting Milo betekent werken bij een dynamische, jonge en landelijk opererende organisatie die zorg en ondersteuning biedt in de leefomgeving van kinderen, jongeren en jongvolwassenen met communicatief meervoudige beperkingen. Stichting Milo werkt evidence-based en heeft een directe koppeling met de leerstoel ‘Ondersteunde communicatie voor mensen met meervoudige handicaps’ aan de Radboud Universiteit.
Ons doel is ondersteunde communicatie breed toegankelijk te maken en een volwaardige plaats te laten krijgen in de zorg en het onderwijs. Voor onze KLIN©-groep in Arnhem zijn wij op zoek naar:

Behandelaar Ondersteunde Communicatie, 28-32 uur week

Wat ga je doen bij ons?

Je bent als Behandelaar Ondersteunde Communicatie onderdeel van het KLIN© team in Arnhem. In samenwerking met Lichtenbeek en Klimmendaal is sinds januari 2021 de Walvissenklas opgericht. In de klas komt het stukje onderwijs, revalidatie en KLIN© samen waarbij het onderwijs leidend is.

KLIN© staat voor Kinderen Leren Initiatieven Nemen in Communicatie. In een aangepaste speel- en leeromgeving bieden wij gedurende een schooljaar naast het onderwijs een behandelprogramma dat bestaat uit communicatie ondersteunende methoden en technologie. Bij KLIN© ondersteunen we kinderen met een communicatie meervoudige beperking om hen de vaardigheden te geven om zo door te stromen naar een voor hen passende plek binnen het onderwijs.

Als behandelaar Ondersteunde Communicatie locatie Arnhem werk je samen met onderwijs en revalidatie, stel je samen met je collega’s behandelplannen rondom de communicatie op en bied je behandeling aan deze kinderen en hun systeem. Gezamenlijk zoeken naar de best passende aanpak en meest adequate ondersteuning voor communicatie met het sociale netwerk staat altijd centraal in je werkzaamheden.
Met specifieke programma’s ondersteunen we ook de ouders en verzorgers van de kinderen. De behandeling en ondersteuning vindt zowel thuis, in de Walvissen klas en in de vervolgklas plaats.

Je past bij ons als je

• Een afgeronde opleiding op hbo-niveau hebt gericht op SPH, SW of Pedagogiek;
  • Ervaring hebt met de doelgroep van kinderen met een communicatief meervoudige beperking;
  • Ervaring hebt met verschillende vormen van ondersteunde communicatie en/of de bereidheid hebt om op korte termijn hierin bijgeschoold te worden;
  • Het leuk vindt om een onderwijsomgeving met verschillende disciplines te werken;
  • Iemand bent die open staat voor een uitdaging;
  • Iemand bent die communicatief en schriftelijk vaardig is;
  • Creatief en/of muzikaal bent;
  • Iemand bent die in staat is om mogelijkheden te zien bij de kinderen en in eigen werkzaamheden;
  • Het leuk vindt om projectmatig te werken;
  • Het niet erg vindt om je vakanties veelal in de schoolvakanties te hebben.

Je krijgt bij ons

• De mogelijkheid om voor langere tijd middenin en met het netwerk van de cliënt te werken, zodat je echt een verschil kunt maken;
  • Salariëring conform CAO Gehandicaptenzorg maximaal FWG 45, afhankelijk van opleiding en relevante werkervaring;
  • Een aanstelling voor één jaar met uitzicht op een vast dienstverband;
  • De mogelijkheid om je te verdiepen in de nieuwste theorie en praktische mogelijkheden op het gebied van ondersteunde communicatie via onze eigen Milo Academy;
  • De kans om te werken in een inspirerende multidisciplinaire en interprofessionele omgeving waar evidence-based practice voorop staat;
  • Ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling;
  • Gemotiveerde en betrokken collega’s waarbij het belang van de cliënt altijd voorop staat.

Bel, mail of app ons

Heb je nog vragen of wil je meer informatie over Stichting Milo?
Neem dan contact op met Karien Mescher, HR-manager Stichting Milo (06-42508130). Karien is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met donderdag.

Wil je direct solliciteren? Mail dan je sollicitatiebrief, CV en functietitel naar recruitment@stichtingmilo.nl We kijken uit naar je sollicitatie!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.