Milo symposium ‘Niet kunnen praten? Toch communiceren!

Stichting Milo organiseert op dinsdag 29 mei  2018 bij Windesheim in Zwolle een avondsymposium voor mensen uit het netwerk van kinderen en jongeren met communicatief meervoudige beperkingen (CMB).

Elk kind dat niet kan praten, kan worden begrepen door Ondersteunde Communicatie (OC) in te zetten. Stichting Milo richt zich op zorg aan kinderen waarbij het niet of nauwelijks spreken samengaat met meervoudige beperkingen. Die beperkingen zijn meestal het gevolg van een ontwikkelachterstand, een aandoening of een syndroom zoals Down, Rett, Angelman of Prader-Willi.

Ook deze kinderen willen communiceren. Communicatie ondersteunende voorzieningen kunnen een oplossing bieden. Experts van Milo delen in dit symposium de nieuwste inzichten vanuit praktijk en wetenschap onder het motto Niet kunnen praten? Toch communiceren! .

17.45   Inloop

18.15   Welkom door Windesheim

18.25   Opening en inleiding op de avond

door  behandelcoördinator Eline de Jong

18.35   Lezing Kernvocabulaire in OC hulpmiddelen

door dr. Stijn Deckers

Welke woorden kies je voor een communicatiebord of voor het inrichten van een spraakcomputer?

19.30   Workshop : Keuze uit

Ankergestuurd werken

Interactief voorlezen

Interactief voorlezen met een spraakcomputer

20.30   Broedplaats Ondersteunde Communicatie (OC)

In de Broedplaats OC kun je de nieuwste apps voor iPads bekijken en andere communicatie ondersteunende voorzieningen zoals een communicatiepaspoort. Je kunt er ook zelf een TAK (taalactiviteitenkaart) maken. De medewerkers van Milo beantwoorden al je vragen. En je kunt het gesprek aangaan met (nieuwe) collega's.

21.30     Afsluiting

Praktische informatie

Locatie: Hogeschool Windesheim, Gebouw G, 2e verdieping, lokaal G220, Campus 2-6 in Zwolle. Bekijk hier de plattegrond van de campus .

Parkeren: Bij voorkeur op parkeerterrein P3. Een uitrijkaart kost € 2,00.  Deze zijn te verkrijgen in een van de automaten op het parkeerterrein.

Restaurant: Tot 20.00 uur kunt u terecht in  het restaurant in het C gebouw. Daar  kan alleen via de pin worden betaald.

Bewijs van deelname:  Aan het eind van het symposium wordt een bewijs van deelname uitgereikt aan de (aankomende) professionals.

Deelname is gratis.

Voor ouders zijn nog 18 plaatsen beschikbaar.  Voor (aankomende) professionals  zijn geen plaatsen meer beschikbaar tenzij op 23 mei blijkt dat er nog voor ouders gereserveerde plaatsen beschikbaar zijn. (Aankomende) professionals die zich aanmelden worden op een wachtlijst gezet en krijgen op 24 mei bericht.

Geïnteresseerd?  Aanmelden kan tot 24 mei 2018 via het digitale  aanmeldformulier.  Na verzending van uw aanmelding ontvangt u binnen twee werkdagen per e-mail een bevestiging.

Heeft u geen bevestiging ontvangen, laat het ons weten via het contactformulier onderaan deze pagina.

Ik kom naar het symposium in Zwolle

Naam*

Ik ben een*

De workshop die ik tijdens de workshopronde wil volgen is

de workshop*
Opmerking

Ik ben geen robot

Krijgt u de melding 'Onjuiste beveiligingscode'  dan heeft u de procedure 'Ik ben geen robot' niet (goed) uitgevoerd. Voer deze procedure (opnieuw) uit totdat er een groen vinkje verschijnt.

Klik op 'Aanmelding verzenden' dan verschijnt  de pagina 'Bedankt voor uw aanmelding'  en is uw aanmelding succesvol verstuurd.