Studenten Logopedie ondergedompeld in de wereld van ondersteunde communicatie

In de week van 11 maart 2024 hebben we drie dagen lang derdejaarsstudenten Logopedie van Fontys Paramedische Hogeschool in Eindhoven ondergedompeld in de wereld van ondersteunde communicatie (OC)!

Lessen over ondersteunde communicatie

Onze enthousiaste medewerkers van Milo en de Milo Academy hebben de studenten geleerd hoe ze de vaardigheden en mogelijkheden van kinderen die niet of nauwelijks kunnen praten kunnen herkennen en ondersteunen. Van gebaren tot pictogrammen, we hebben verschillende vormen van ondersteunde communicatie verkend en de studenten zijn zelf aan de slag gegaan! Ook hebben we volop aandacht besteed aan KLIN©, ankergestuurd werken en het Communicatie Competentie Profiel.

Een inspirerende en leerzame ervaring voor alle betrokkenen!

Fontys Logopedie en Milo

Namens alle studenten wil ik graag onze oprechte dankbaarheid uitspreken voor de waardevolle lessen over ondersteunde communicatie. Jullie inzet en kennis hebben ons enorm geholpen en we zijn dankbaar voor de mogelijkheid om zoveel te leren!

Studenten Fontys Logopedie