Milo viert de Nationale Voorleesdagen in het theater

In het kader van de Nationale Voorleesdagen 2024 bracht Milo samen met enkele kinderen en hun ouders of verzorgers een bezoek aan het theater!

Een unieke ervaring in het theater

We nodigden enkele kinderen uit lopende trajecten in onze regio Zuid-Nederland uit voor een live interactieve voorleessessie in het theater. Voor ons was het de eerste keer dat we een live voorleessessie organiseerden, dus we waren erg benieuwd of dit zou aansluiten bij onze kinderen en hun ouders en verzorgers.

De Behandelaren Ondersteunde Communicatie van Milo hebben samen met de kinderen en hun ouders het theaterbezoek voorbereid. We verzamelden passende vormen van ondersteunde communicatie en materialen die tijdens de voorstelling van pas zouden komen. Bovendien hebben we alles vastgelegd met de camera, zodat we later samen terug konden kijken.

Een persoonlijke ervaring voor iedereen

Hoewel het best indrukwekkend was voor de kinderen, met al die mensen, lampen, geluiden en geuren, slaagde iedereen erin om van het verhaal "Help. Een verrassing!" een persoonlijke ervaring te maken. Of ze nu zaten op het 'rode pluche' of op een kleedje op de grond, zowel de kinderen als de ouders hebben genoten en het verhaal echt ervaren!

Alle ouders, evenals de broertjes, zusjes, oma's en opa's, waren enthousiast over de voorstelling. Het was een gedeelde mooie ervaring waar we trots op kunnen zijn. De ervaringen die we hebben opgedaan, nemen we mee naar huis en gebruiken we nu in de behandeling.

We hopen in de toekomst nog meer mooie activiteiten te kunnen organiseren rond ondersteunde communicatie, die we kunnen integreren in onze behandelingen.